Interwetten recension: odds, bets och allt annat som du behöver veta

interwetten.se

Betta på Interwetten. Det här är en riktig veteran inom spelvärlden.Faktum är att bolaget öppnade redan för 25 år sedan. Med andra ord är det få spelbolag som kan mäta sig med den branscherfarenhet som Interwetten har. Företaget har sin bas på den soliga ön Malta men har faktiskt spelare runt om i hela världen - inte minst här i Sverige. Spelbolaget har en en svensk spellicens vilket gör att du alltid kan känna dig trygg och säker när du spelar på Interwetten. Dessutom har alla svenska spelare rätt till skattefria vinster på Interwetten. Du kan så klart logga in och verifiera dig med bank-ID vilket gör att det inte tar längre än någon minut att komma igång och spela.

Tillgängliga bettingmarknader

Du behöver aldrig vara orolig för att inte hitta något spännande spel på Interwetten. Bettingbolaget har mängder av olika evenemang och varje dag dyker det upp nya, spännande odds. Faktum är att du kommer att ha närmare 5 000 sportevenemang att välja bland per vecka. Interwetten erbjuder över 60 sporter, och alla spel erbjuder riktigt bra odds. Om det är fotboll som lockar så kan du till exempel spela på Champions League, som räknas som Europas absolut främsta fotbollsliga. Vidare erbjuds även ett brett utbud av spel inom tennis bland annat på Wimbledon, Franska öppna och Davis Cup. Självklart har man även en hel del vintersport. Inom ishockey erbjuds mängder av olika spelmöjligheter på Interwetten. Därutöver finns det såklart mängder av andra sporter bland annat innebandy, esport, handboll, volleyboll och simning. Självklart har du extra många spelmöjligheter i samband med de stora evenemangen som t ex OS och VM. Vilken spelupplevelse väljer du?

Live betting

Missa inte heller möjligheten att betta live på Interwetten. På förstasidan kan du enkelt klicka dig vidare till till avdelningen för live spel. Alla live odds är smart sorterade och du kan även hitta spel som klassas som "last-minute" och det finns även en specialkategori som heter ”odds under 2.0”. Dessutom finns en riktigt bra funktion som innebär att du kan sortera livespelen utifrån tid. Vill du ha ett livespel som börjar inom två, tre eller fyra timmar? Interwetten har helt klart förstått vad dagens spelar efterfrågar. Tummen upp!

Odds

När det gäller odds så erbjuder Interwetten en riktigt bra nivå, inte minst på fotboll. Om du tittar i den vänstra spalten så hittar du en smart funktion som kallas för oddsverktyg. Här hittade t ex statistik , resultat och dagens odds. Dessutom finns det även en riktigt bra funktion på Intewetten där du kan följa aktuell poängställning. Så mycket mer att önska finns det inte, eller hur?

Interwetten erbjuder alla klassiska former av spel. Men kanske är du sugen på att testa någonting nytt? Då erbjuder Interwetten såklart även flera olika former av specialspel. Varför inte betta på vilken spelare som kommer att göra det första målet i matchen?

Mobil upplevelse

Precis som alla andra moderna bettingbolag så erbjuder interwetten spel på alla typer av enheter. Du väljer alltså själv om du vill spela på datorn, mobilen eller surfplattan. Faktum är att många spelare i dag går över till att helt och hållet spela på mobilen. Varför är lätt att förstå. När det gäller just betting går det ju ofta väldigt snabbt och då är såklart väldigt praktiskt att ha med sig sin telefon för att snabbt kunna sätta sitt bet. Dessutom kan du sköta det mesta som rör dina betalningar direkt via mobilen. Interwetten erbjuder flera former av av betallösningar bl. a Skrill och Neteller. ”Betting är vår sport” säger Interwetten själva, så varför inte kolla in dem redan idag?